5. desember 2006

Skrivebordets hemmeligheter

Du kan lage ikonene større/mindre på skrivebordet: Eple+J når skrivebordet er aktivt (vis visningsvalg). Kan være lurt for å se stor nok forhåndsvisning av bilder. Bruker selv ikoner på 116 piksler på skrivebordet, da ser jeg med en gang ikonene jeg trenger. Siden alt som lastes ned fra web eller skjermdumper som lages legges på skrivebordet, er jeg alltid bare en F11 unna disse ressursene...

F11 + Utskriftsmappe: Jeg laster ofte ned PDF-filer etc som skal skrives ut. I stedet for å legge disse flytende på skrivebordet, legger jeg dem i mappen "Skriv ut" på skrivebordet. Denne har i tillegg rød label (viktig) og er dermed veldig lett synbar. Har slått på visning av antall elementer i mappen, og ser dermed hvor mange elementer jeg har som venter på å skrives ut til enhver tid. Funker bra når jeg laster ned hjemme og skal skrive ut på jobb. Konklusjonen min er at min viktigste mappe i praktisk bruk, er "Skrivebord". Det virker på meg som at Apple ønsker at brukeren skal benytte skrivebordet, og har laget mye støttefunksjonalitet rundt skrivebordet. Flott!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar