3. mars 2009

Noen finurlige mac-snarveier

Her er noen småfinurlige, men dog nyttige snarveier for Mac-brukere:

  • CTRL+F3: Aktiverer Dock, kan bla med piltastene eller skrive bokstav på program som en vil åpne
  • CTRL+F2: Aktivere menylinjen i toppen
  • Cmd+Alt+w: Lukk alle vinduer i gjeldende applikasjon
  • Cmd+Shift+m: Minimér alle vinduer
  • Ctrl+Alt+Eple+8: Inverter skjermfarger
  • Ctrl+Shift+Eject-tasten: Gjør skjermen helt svart, umiddelbart

Litt uten mål og mening, disse tipsene, men flere triks kommer senere og jeg skal også rydde opp snart og lage et stor-innlegg med alle tipsene. Har du for øvrig noen finurlige triks på lur?

4 kommentarer:

  1. Det beste trikset jeg kan komme på, er å bytte fra PC til Mac ;-)

    SvarSlett
  2. For et drøyt år siden publiserte jeg en oversikt over alle snarveiene jeg kan.

    SvarSlett
  3. @Martin: Mange godbiter i listen din! Tror det er nyttig for nye Mac-ere å kjenne til slike snarveier, også fordi det forteller litt om mulighetene systemet byr på, så det er kjempeflott at du har laget en liste myntet på nye Mac-ere.

    SvarSlett
  4. Jeg bruker Quicksilver. Et fantastisk program som danner grunnlaget for min arbeidsflyt. http://www.blacktree.com/

    Act without doing. ;)

    SvarSlett