29. august 2010

Hvordan bygge et PLN?

PLN står for "Personal Learning Network". For meg er PLN blitt veldig sentralt. Jeg ser på Web 2.0-tjenester og sosiale medier som gode verktøy i min verktøykasse. En verktøykasse for læring, erfaringsutveksling og problemløsning.

Her er en presentasjon om hvordan jeg tenker om, og bruker mitt PLN. Foredraget ble holdt torsdag 26.august på kveldsmøtet til IKT Grenland, og på dagskurs for ABM-sektoren i Telemark om sosiale medier (samme dag). Har du innspill så bruk kommentarfeltet.

PLN er for øvrig en viktig del av Enterprise 2.0 etter min mening. Vil du lære mer om Enterprise 2.0? Vi har laget et helt nytt fag på 6 studiepoeng som tilbys nettbasert, og det er fortsatt mulig å melde seg på. Faget handler om avansert samarbeid på nettet, produksjon, publisering og deling, samt tilstedeværelse og profilering i sosiale medier. Se http://itfag.hist.no.

2 kommentarer:

  1. Flott presentasjon! Har du/dere satt opp Etherpad på egen server? Lurer på å gjøre det samme her på UiS, men har ikke kastet meg ut i det ennå...

    -r

    SvarSlett
  2. HiST har satt opp Etherpad på http://etherpad.hist.no. Det er bare å bruke den. Skal være kurant å sette opp. Veldig kraftig verktøy som fremmer samarbeid, forresten! Har skrevet om Etherpad i et tidligere blogginnlegg.

    SvarSlett